Lubrza/ świebodziński/ lubuskie
Ogłoszenie dodane: 15 godzin temu
GŁÓWNY KSIĘGOWY
Miejsce pracy: Szkolne 13, 66-218 Lubrza, powiat: świebodziński, woj: lubuskie
Nr oferty: StPr/25/0009
OBOWIĄZKI:
Zadania główne - zgodne z art. 54 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach
publicznych (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 1270 ze zm.).
1. Prowadzenie całości spraw związanych z rachunkowością jednostki budżetowej.
2. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
3. Kontrola zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym.
4. Kontrola kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych.
5. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia
rachunkowości, zakładowego planu kont, polityki rachunkowości, obiegu i kontroli
dokumentów finansowych.
6. Opracowywanie planów dochodów i wydatków budżetowych jednostki.
7. Kompletowanie dokumentów finansowo księgowych, dokonywanie przelewów.
8. Prowadzenie ewidencji finansowo księgowej.
9. Sporządzanie sprawozdań budżetowych i finansowych.
10. Sporządzanie list wynagrodzeń z tytułu umów o pracę, umów zlecenia, o dzieło i innych.
11. Prowadzenie spraw dotyczących rozliczeń z urzędem skarbowym (w tym Pit), zakładem
ubezpieczeń społecznych, powiatowym urzędem pracy oraz z innymi instytucjami.
12. Prowadzenie Inwentarza GOPS.
13. Wykonywanie innych czynności wynikających z zajmowanego stanowiska.
WYMAGANIA:
Wymagania konieczne:
- Wykształcenie: wyższe (w tym licencjat), kierunek: ekonomiczne
Wymagania inne:
- I. Kandydat ubiegający się o zatrudnienie musi spełniać następujące niezbędne
wymagania:
Głównym księgowym, może być osoba, która:
1. ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej
lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają
zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa
polskiego;
2. ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
3. nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu
terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
4. posiada znajomość języka polskiego w mowie i piśmie w zakresie koniecznym do
wykonywania obowiązków głównego księgowego;
5. spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia
zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej
6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego prowadzenia
ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów;
6. znajomość ustawy o rachunkowości;
7. znajomość ustawy o finansach publicznych;
8. znajomość zagadnień rachunkowości budżetowej;
9. znajomość przepisów samorządowych;
10. znajomość przepisów podatkowych;
11. znajomość przepisów i finansowania zadań wynikających z funkcjonowania jednostek
pomocy społecznej m.in. ustawy o pomocy społecznej, ustawy o samorządzie gminnym,
ustawy o świadczeniach rodzinnych, ustawy o pomocy osobom uprawnionym do alimentów,
ustawy o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
12. znajomość zasad księgowości budżetowej w jednostkach pomocy społecznej;
13. znajomość zasad naliczania wynagrodzeń w sferze budżetowej;
14. znajomość prawa z zakresu prawa podatkowego w jednostkach pomocy społecznej;
15. znajomość prawa z zakresu prawa pracy;
16. znajomość przepisów dotyczących ZUS oraz PFRON.
II. Wymagania dodatkowe:
1. biegła znajomość obsługi komputera (pakiet biurowy, Internet),
2. znajomość systemu bankowości elektronicznej,
3. umiejętność sporządzania sprawozdań obowiązujących w jednostkach
budżetowych,
4. umiejętność sporządzania analiz danych statystycznych, tworzenia
prognoz, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe
i przewidywane założenia,
5. znajomość obsługi podstawowych urządzeń biurowych,
6. umiejętność sporządzania wymaganej dokumentacji pracowniczej,
7. dodatkowym atutem będzie posiadanie praktyki na stanowisku
księgowego w jednostkach pomocy społecznej oraz referencje.
WARUNKI PRACY:
Miejsce pracy: Lubrza
Rodzaj umowy: Umowa o pracę na czas określony
Wynagrodzenie brutto: od 3 300 PLN
KONTAKT:
Sposób aplikowania: bezpośrednio do pracodawcy
Pracodawca:
GMINNY OŚRODEK POMOCY SPOŁECZNEJ
Adres:
Szkolne 13, 66-218 Lubrza, powiat: świebodziński, woj: lubuskie
Dane kontaktowe:
Kamila Ognista
e-mail: ops@lubrza.pl
tel: 68 38 13 021 w.224
Sposób kontaktu:
bezpośrednio do pracodawcy
Preferowane formy kontaktu: osobiście, telefon, e-mail
Wymagane dokumenty:
a. list motywacyjny,
b. życiorys (CV),
c. kserokopia dokumentów potwierdzających wykształcenie i uprawnienia zawodowe,
d. oświadczenie kandydata o niekaralności i korzystaniu z pełni praw publicznych,
e. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w
ofercie pracy dla potrzeb związanych z naborem ( zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia
1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz. U. z 2002 Nr 101 poz.926 z późn. zm.),
f. oświadczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na stanowisku
pracownika socjalnego.
Źródło: Powiatowy Urząd Pracy w Świebodzinie